„Prawa i obowiązki konsumentów”.
Podczas zajęć uczniowie zostali zapoznani z prawami i instytucjami chroniącymi ich jako konsumenta. Poza tym uczniowie dowiedzieli się się jakie prawa mają jako konsumenci, jak również poznali nazwy i zasady działania instytucji mogą ich chronić. Zwrócono ich szczególną uwagę na fakt, że w dobie zakupów przez Internet ważne jest, aby potrafili dokonać analizy informacji, przygotować argumentację i zredagować reklamację. Jest to umiejętność niezbędna do ich codziennego funkcjonowania w dzisiejszych realiach.
W dalszej części lekcji uczniowie w sieci wyszukiwali instytucje mogące służyć im pomocą, a także próbowali wypełnić przykładowy wniosek reklamacyjny.
„ Reklama i wpływ nacisków zewnętrznych”.
Kolejna lekcja poświęcona reklamie przeprowadzona w klasie 8 oparta była na debacie na temat znaczenia reklamy w dzisiejszym czasie. Mają oni do czynienia z reklamą bezustannie i wszędzie. Zwrócono uwagę uczniów na sposób w jaki powinni reagować na reklamy aby nie być totalnie poddanym ich działaniu. Uczniowie w grupach wyszukiwali argumenty jakie korzyści wynikają z reklamy oraz zagrożenia płynące z niej. W dalszej części zajęć zostali oni zapoznani z podstawowymi technikami stosowanymi w reklamach. Miało to na celu ochronę uczniów przed niepotrzebnym uleganiem wpływom reklam. Uczniowie w parach wymyślali swój własny produkt i przygotowali jego reklamę, używając jednej lub kilku technik. Zwieńczeniem pracy w parach był pokaz scenek prezentujących wymyśloną reklamę.
„Oszustwa i wyłudzenia oraz sposoby ochrony przed nimi”.
Lekcja również przeprowadzona w klasie 8 była próbą odpowiedzi na pytanie czy moje zakupy i przelewy internetowe są bezpieczne. Została ona przeprowadzona przy wykorzystaniu mini-debaty oksfordzkiej. Klasa podzielona na trzy grupy gr. 1 - obrońców tezy, że użytkownicy Internetu nie mają się czego obawiać przy wykonywaniu zakupów
i płatności w sieci, gr. 2 - osoby przekonane, że w przestrzeni online czeka na każdego wiele zagrożeń, na które należy uważać przy wykonywaniu nawet najprostszych czynności, gdzie pojawiają się dane poufne i gr. 3 - obserwatorzy których zadaniem jest ocena argumentów dwóch pierwszych grup. Podczas lekcji uczniowie zagrali również w grę Tabu. Przeprowadzona została również konferencja prasowa - Jak pomóc oszukanym
w Internecie. Na podsumowanie lekcji został przeprowadzony Quiz Kahoot.