„Pod takim właśnie hasłem maturzyści spędzili jedną z lekcji języka angielskiego aktywnie konwersując z Native Speakerem Panem Františkiem Geisler. W czasie zajęć padały pytania rozpoczynające się od słów “How often do you …?”, czyli „Jak często …?”

„Korona musi wygrywać. Korona zawsze musi wygrywać!” – te słowa stały się hasłem przewodnim jednej z lekcji języka angielskiego przeprowadzonej w klasie 2LC3, a poświęconej brytyjskiej rodzinie królewskiej.

Na dzisiejszej lekcji rozszerzenia z języka angielskiego wspólnie z klasą 1LB omawialiśmy różnice pomiędzy brytyjską a angielską odmianą języka angielskiego, koncentrując się nie tylko na słownictwie, ale również na pisowni, gramatyce, wymowie i akcencie, a także różnicami kulturowymi, których świadomy powinien być każdy uczący się języka angielskiego.

Eksperymentowanie to fajny sposób, by zdobywać wiedzę w praktyce. Możemy sprawdzić swoje nowatorskie pomysły, badać różne zjawiska, obserwować zmiany i wyciągać wnioski.

Tym razem do chemicznego challengeu przystąpili uczniowie klas pierwszych naszego liceum. Swoje doświadczenia przeprowadzali w domowych warunkach, przekształcając kuchnie w profesjonalne laboratoria.

Było kolorowo, magicznie i wciągająco. Możecie nacieszyć oko ,,wytworami filmowymi” ich pracy.  A nominacja wędruje do uczniów klas drugich 😊.

 

 

„Troszcz się o człowieka, o zwierzę, o zioło, o wodę i powietrze, aby Ziemia nie została ich zupełnie pozbawiona”

        Ekologiczny dekalog św. Franciszka z Asyżu

                     Patron Ekologów

25 stycznia 2021r. w Liceum Ogólnokształcącym im. S. Wyspiańskiego w Rymanowie odbył się etap szkolny XXXVI Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy Ekologicznej pod patronatem Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Ministerstwa Środowiska i Ligii Ochrony Przyrody.

Jaki jest związek między żelowymi kulkami wykorzystywanymi w ogrodnictwie a opatrunkami nowej generacji? Co to są i do czego służą rusztowania komórkowe? Na te pytania i wiele innych, odpowiedzi uzyskali tegoroczni maturzyści z chemii w ramach prelekcji